...the north ... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jill hendriks - WaarBenJij.nu ...the north ... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jill hendriks - WaarBenJij.nu

...the north ...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg jill

29 November 2007 | Nederland, Amsterdam

op naaarrrr......


ja me volgende avontuur...
De tyd vliegt hier zo ongeloofelijk snel dat ik niet eens weet hoe ik alles moet gaan verwoorden omdat ik alweer zo veel heb meegemaakt...
nou ben ondertussen in pataya geweest..
we wilden even een dagje chillen dus zijn we met de boot naar een klein eilandje geweest wat heel leuk was want we kwamen aan en we regelde even een tuk tukkie want we wilden naar het rustigste strandje dat dr was nou dat hebben we gekregen ook wauw wat was het mooi daar helder groen water ,rotsen, paar boompjes en een lekker parasolletje waar we onder konden vertoeven ..
We gingen op tyd weg ook want toen we op de boot zaten begon het net keihard te plensen dus lucky usss....s avonds naar de walkingstreet en als je die ingaat word je echt overspoeld met meiden die in een bar werken en de ladyboys natuurlijk.
en wanneer je ergens naar binnen gaat dan word dr bijna gevochten wie dan de bestelling gaat nemen wel bizar..
ons geld vloog dr aardig doorheen dus we wilden naar huis gaan om meer te gaan halen, komen we langs een discotheek en het was lady s night dus de meiden mochten tot twee uur gratis drinken,dat lieten we ons natuurlijk geen tweede x zeggen...
uiteindelijk zagen ze ons ook liever gaan dan komen want ze hadden door dat ze verlies aan het draaien waren.. klokslag twee uur liepen we de deur uit en bedankt he..
Dus wat een duur avondje zou worden is uiteindelijk een lachertje geworden heerlijk gewoon..!!

De volgende morgen zaten we aan het ontbijtje te bekijken waar we naar toe wlden gaan en het kwam uit op het noorden.. CHIANG MAI.. Der stond in de lonely planet dat de laatste trein voor die dag om half drie s middags zou gaan en het was half elf en we waren twee uur van bangkok af dus het was haasten, rennen, springen, want we moesten en zouden die trein halen ...we hebben een taxi laten racen als een gek en geloof me dat ritje kost ons een paar jaar van ons leven wat reed die eng zeg maar oke we hebben het gehaald ik voordringen in de rij voor een kaartje rochel de trein tegen gehouden..
and we made it ...yeahhhhhhhh...
In chiang mai naar een cheap questhoussie en chillen scootertje gehuurd hele dag wezen rontouren uiteindelijk zwaar verdwaald zodat we een tuk tuk moesten vragen of dat ie voor ons kon rijden de weg terug naar het questhouse ik in de tuk tuk rochel dr achter..

voor mijn verjaardag zijn we de jungle ingeweest dat was zo apart we sliepen daar dus ook..
In een bamboe hut zonder stroom en geen leiding water,je moest je wassen in de rivier achter het huis, dat water kwam regel recht uit de bergen en dat is zo schoon dat kan je gewoon drinken...
dat was zo gaaf om mee te maken..nou de volgende dag op me echte verjaardag gingen we weer een stuk lopen naaaaarr de olifanten toe want we gingen met ze de jungle in yeahhh.. daar hadden we zin in en we hadden echt een geweldig beessie die leider van de olifant die ging dr af zodat we dr nog maar met ze tweeen opzaten en we mochten op zn nek echt zooo vet..completely one with nature
wat wil je nog meer..
we werden afgezet bij een indiaanenstam (hilltribe)we hadden een hutje met houten vloeren, muskito netten (ja die klerebeesten steken me helemaal lek)dus was er blij mee..we hadden een douche maar een hele aparte een in de open lucht en alleen koud water ik stond gewoon sterren te kijken terwijl ik stond te douchen licht was dr ook niet dus het ging ook maar een beetje op de gok..echt zo bijzonder dat die mensen het met zo weinig doen en zo gelukkig zijn..geweldig is dat..!!
we hadden s middags een rondje gelopen en zagen wat een gave kleren al die vrouwen aanhadden en nou als je daar dan toch bent dan wil je gewoon echt helemaal daar bij horen.. dus ik had gevraagd of dat wij ook in van die kleren mochten lopen en dat mocht ze vonden het zelfs helemaal geweldig ..
ze hadden een kampvuur gemaakt en gingen dr om heen dansen en liedjes zingen , muziek spelen..toen ik even niet keek kwamen ze zelfs met een taart aan met kaarssies dr op enzo nou dat vond ik zo geweldig....en die kinderen gingen allemaal in de rij voor ook een stukje want dat is daar voor hun ook een hele traktatie natuurlijk dus we hebben alles onder hun verdeeld al die blije koppie s..
die kids sommige dr van waren zo slim en spreken ook zo goed engels,jammer dan dat je weet dat hun leven in principe en in de meeste gevallen al helemaal uitgestippeld is want hun kunnen geen keuzes maken ze hebben geen hogere scholen of die zijn dr wel maar ver van het dorp vandaan en vaak hebben die ouders geen geld om et te betalen ..dr was een meisje en die was 16 die ging de volgende dag trouwen en dan ging ze bij dr ouders werken zo gaat dat daar,ze weten niet beter.. Het opende in elk geval mijn ogen ...ze hebben mij een superverjaardag gegeven een verjaardag om nooit meer te vergeten..

..Gister zijn we naar de tygertemple geweest en dat was echt mega vet...
wat een dieren ik heb ze aangeraakt geknuffeld en oo mijn hart gaat echt voor ze open WAUWW...
toen ik zeg maar me eerste foto dr mee had ging me hart echt te keer ik ging gewoon met de king of the jungle op the foto en ik mocht hem aanraken iets waar je altyd alleen van droomt of op t.v ziet dat was nu voor me ...
sinds dat ik klein ben adoreer ik die dieren al (he mam ik zou dr nog wel een tam maken hihi)dr was een man die was vrijwilliger daar en ik wou dr gewoon meer van weten dus we vroegen hem van alles en we zijn zoveel te weten gekomen..
ik kon dr geen genoeg van krijgen echt ze hadden 18 tygers daar en twee leeuwen die waren nog wild want ze hadden hun ouders doodgeschoten (jagers)dus ze waren aan hun lot overgelaten..
die man was zich dus met die leeuwen aan het bekommeren en hij had nu al vordering met ze gemaakt ik vind het gewoon zo bijzonder om te zien dat dr mensen zijn die zich zo inzetten voor dieren ....respect ..

big kiss 4 all my love ones....

  • 29 November 2007 - 15:25

    Tessco.:

    Verhaal te geak!! Zit gewoon beetje mee te genieten hihi..... :D

    Take care & Enjoyyyyyyyyyyy!

    Kusszz

  • 29 November 2007 - 18:48

    Djanilla:

    Hey meiden, dat klinkt allemaal goed hoor, wou dat ik echt mee kon genieten!! ;)

    Have Fun, Mwah!

  • 29 November 2007 - 21:39

    ~~>Lind@<~~:

    wow! super geschreven.. en wat maken jullie veel mee! niet te geloven hoe anders het kan zijn in de wereld.. apart lijkt me dat.
    kuszXx

  • 30 November 2007 - 05:39

    Rochella:

    Ja helemaal top wijfie, lekker geschreven ook... morgen word het aanpassen voor ons, maja gelukkig slaap je een kamer naast me. briefjes schrijven dan maar. LOVE YOU!!!! xxx

  • 30 November 2007 - 11:05

    Petra:

    zOoOoo wijfie echt super vet wat je gedaan hebt met die tijgers je droom is echt uitgekomen he!!! is wat je altijd wou!!ook echt super grappig je jungle verhaal zij het al op het werk geloof me die gaat er helemaal in op in de indianestam en zeiden dat je je dan ook zo zou kleden en ja hoor had gelijk!!echt leuk!! nou heel veel plezier en hoop snel wat van je te horen.
    Dikke kus

  • 30 November 2007 - 12:10

    Sarah Lee:

    ow wijfie, echt super als ik dit allemaal zo lees.... ben echt jaloers!!!! hihi.... en van die tijgers.... echt te gaaf voor worden!!!!! we gaan snel een tijger adopteren.....

    dikke x

  • 03 December 2007 - 03:08

    Mario:

    liebe grüsse nach thailand

  • 03 December 2007 - 08:43

    Roy:

    Ik zie het helemaal voor vette shit en tijgers goddam jill

    dikke kus

  • 03 December 2007 - 16:27

    Priscilla:

    wat onwijs leuk om te lezen.
    tegek wat jullie meemaken!:D

    PLEZIER!!!

    kussie

  • 03 December 2007 - 18:59

    Jane:

    Wijffie wat mooi verhaal !!
    Kan je goed man.. haha zie je wel!
    En die tijgers.. ohww wauwieee
    Denk aan je !!!!!!!!!!!!!!

  • 04 December 2007 - 10:45

    Jill:

    hee ..nou ik baal als een stekker ...
    want ik kom dr net achter dat ik me fototoestel kwijt ben waar al die vette foto s op staan met de tygers de witte tempel en olifantenkamp ...
    echt weer iets voor mij ...
    dus jammer genoeg geen foto s van dit alles ....
    dikke kus voor jullie...

  • 04 December 2007 - 12:26

    Suus:

    Tijgerssss

    Wauwwwwwie wat een verhaal weer !! Echt te gek !
    Had weken geen internet en zo weinig tijd om ff te internetten, maar ben blij dat ik weer op de hoogte ben van jullie geweldige avonturen !!

    Wat een leventjuh hebben jullie zeg.... Heerlijk !!
    Ik zou wel willen ruilen...

    Nou wijffie ik ga je nog ff berichten op pf en speak to you soon .

    Big Xxxxxx Laf Ya

  • 04 December 2007 - 21:16

    Mama:

    Wat een prachtig verhaal en een avonturen! Leuk voor je dat je zoveel verschillende uitingen van een andere cultuur meemaakt. Zo zie je lieveke, niets is wat het schijnt. Wij zijn zo rijk hier in het westen,....we beseffen eigenlijk niet hoe goed wij het hier hebben. Als je dan bovenstaande avonturen meemaakt weet je hoe bevoorrecht je bent. En alle love-ones van Jill: De foto's van de tijgers etc. komen op het net wanneer ze uit het klooster is. Dat duurt nog een paar dagen. Ze was het vergeten moest ik zeggen van haar.

    Kus van Mama en the rest off the family

  • 07 December 2007 - 09:28

    Mama:

    Lees nu pas dat je je fototoestel kwijt bent; wat jammer van die fotot's; ga je toch nog een keer terug!

  • 07 December 2007 - 20:48

    Petra:

    zOOoo wijfie dat is echt flink bale dat je het bent verloren hoop dat je hem nog vind want had het graag willen zien!!! maar goed wie niet!!! ......maar jij hebt het maar mooi allemaal meegemaakt en dat is onvergetelek!!!!

    Dikke kus

  • 07 December 2007 - 20:50

    Petra:

    .............uit het klooster???!!!!.........hmmm ik ben benieuwd!!!!

  • 08 December 2007 - 14:35

    Heidi:

    He Jill, super verhaaltje, en je bent nog maar net weg...
    wie weet wat je nog meer allemaal tegen gaat komen!!
    Have fun!!!

  • 08 December 2007 - 19:45

    Rochella's Moeder:

    hello tyger girls,gelukkig weer een waar ik een super verhaal kan lezen ,helemaal top jill hoop dat er nog vele zullen volgen.veel avontuur nog wou dat ik mee kon groetjes van ons george en jolxxxxxxdoei doei

  • 09 December 2007 - 11:18

    Desiree:

    hoi lieve gekke meid...fantastisch om te lezen ik heb een documenaire gezien over dat klooster met die tijgers, dat was al zo gaaf om te zien nou dan moet het in het echt helemaal te wauw zijn geweest!!!! fantastische beesten he ??........Dustin is hier we zijn net wakker strakjes komt de familie want Rachelle is jarig geweest...dus taart!!......nou wijffie goed om te lezen dat je het zo tegek hebt daar...neem alles in je op zo'n ervaring pakt niemand je never nooit meer af!!
    dikke pakkerd van je ouwe tantie!!!! muahhhhhhhhhhhs!!!!!

  • 09 December 2007 - 18:53

    ~~Melissa~~:

    Hai wijffies....

    wat gaaf die tijgertempel!!En oow....ook echt weer iets voor jou om je foto toestel kwijt te raken!!Maar wel zwaar balen!!En die indianenstam...lijkt me ook zo een ervaring!

    Nou geniet nog lekker en probeer zoveel mogelijk mooie en leuke dingen te zien :D

    Kus Melis

  • 10 December 2007 - 19:54

    Ian:

    Hey world traveller ! Great to read your having a great time and seeing so many things. Are you planning to go to Krabi ?

    Groetjes Mr Barcelona ....

  • 11 December 2007 - 09:52

    Merel:

    Hi Girl,

    Je hebt het erg naar je zin zo te zien!
    Wij zitten nu in Kanchanaburi en gaan waarschijnlijk met de trein naar Chang Mai..

    Ik vraag me echt af waar jullie nu zitten.. Maar als we jullie niet meeten dan wens ik je nog heeeel veel plezier wijfie

    dikke Kusss

  • 14 December 2007 - 09:18

    Bianca:

    Hey wijfie,
    Ben jaloers!!!!!!!
    Geniet lekker van die mooie tijd, want voor je het weet zit je weer hier in dat koude kikkerlandje.
    Ben trots op jullie pas goed op elkaar.
    Dikke kus

  • 17 December 2007 - 19:33

    Alex (GetReal!):

    Heeeeey Jill :D, moest ineens aan je denken.

    Wat tof zeg, dat je het zo naar je zin hebt daar. Geniet er van.
    Zou iedereen eens moeten doen...er een tijdje uitgaan en de wereld van de andere kant bekijken.

    Hier is het aan het vriezen nu brrr.

    Grtz Alex ;)


  • 18 December 2007 - 06:52

    Ron:

    Hey Jill,
    Kreeg jouw site door van Suus, lief hè.
    Het ziet er allemaal prachtig uit, je moet het wel bijhouden of ben je alweer terug in NL?
    See yah soon,
    Ron

  • 18 December 2007 - 09:34

    Jill..:

    zo hehe het heeft me echt 4,5 uur gekost om eindelijk die foto s dr op te zetten wauwie ...
    i did it ....
    dikke kus

  • 18 December 2007 - 18:29

    Lieuwkje!:

    Hee zeker cOol die foto's!!:D
    Hoelang blijf je weg?
    kus Lieuwkje;)

  • 18 December 2007 - 19:40

    Roy:

    wat ben je toch een lekker ding op die scooter...
    vette foto's allemaal, dikke kusssss

  • 19 December 2007 - 09:26

    Mama:

    Waaaaaauw, wat een prachtige foto's! En inderdaad, zoals je broer zegt; wat heeft mama toch een knap kind daar zo op die scooter. Jullie hebben echt plezier. Duurde het echt 4,5 uur voordat je deze foto's op het net had? Je krijgt kussen van ons allemaal: Harry, Joep, Mama,Ruby, Dustin en Dominique. Domi zegt steeds; wanneer komt Jill terug? Als mama dan zegt dat je eind januari thuis komt zegt ze: Ze MOET nu komen!!!! Het is nu lang genoeg!!! Geniet ervan! Het is hier lekker koud, brrrrrrrrrrrrrrrr -3 vannacht. Harry komt vandaag weer thuis uit het zkh. Gelukkig! XXXXXX Mama

  • 19 December 2007 - 15:20

    Petra:

    ZooOO!!! die foto met die tijger is echt VET!!!!! al die andere ook ...maar met die prachtige tijger echt the bom!!.....heb je je camera terug gevonden???

    XXXXXXXXX

  • 21 December 2007 - 17:41

    Jill :

    nee wijffie ..
    rochel had foto s met dr eigen camera gelukkig maar anders waren die ook nog weg ...xx

  • 23 December 2007 - 15:35

    Sanne:

    Foto,s zijn zeker geweldig!! wilde bijna jou kant op komen...ben op staande voet onstlagen (heel raar verhaal) en weer single!! (ook een lang verhaal) dus..heb weer tijd om alles te doen en vrij om te gaan en staan :)...2008 word voor mij helemaal nieuw!! Heb er zin in!! mis jou....op naar je volgende avonturen!!

  • 24 December 2007 - 10:34

    Tedjuh:

    mensen voor goedkooop bellen naar thailand 0900 1777 .. volg de instructies van het bandje.. ( je moet gewoon het nummer intypen en dan # ) via dit nummer is het maar 10 cent per minuut .. i.p.v de vele euros per minuut als je rechtstreeks belt..!!
    scheelt ons allemaal en kan je vaker jill bellen ;):D
    gr Ted

  • 24 December 2007 - 19:38

    Mama:

    Gelukkig kerstfeest lieve schat. Bij jou is het nu al 1e kerstdag. Hoe zal dat zijn, kerstfeest vieren in tropische temperaturen? We zullen een flink stuk kippenrollade voor je bewaren in de diepvries en lekkere cranberrysaus. En natuurlijk een ijsengeltje! En we bellen natuurlijk.

    XXX Mama en het thuisfront.

  • 25 December 2007 - 16:58

    Alex:

    Heeey hopelijk heb je een bijzondere kerst Jill...geniet er van!
    En een heel mooi uiteinde uiteraard.


  • 26 December 2007 - 07:27

    Ron:

    Hey Jill,

    Hope jou had a great X-mas in Thailand, I'm back to Australia for a month.
    Have fun and I'll see you next year ;-)
    DX

  • 26 December 2007 - 13:38

    ..>Dominique<..:

    heey jill die ene gigantise tijger is gaaf!!!!!!!!!!!! met een heele coole kop
    en mama gaad je nu bellen en nu zit ik te kijken met me mond open en als ik heb dicht doe gaad die weer naar beneden zakken van all die mooie foto,s en de helle plank bij de computer is nat bah hahahahaha!!!!!!!! ik hou van je
    -xxxXxxx- dominique (love)

  • 26 December 2007 - 13:41

    Dominique:

    nou het bellen is niet gelukt jammer hoor
    en all die kinderen en lekker eten en ik wou er ook nu willen zijn maar ik heb ook vakantie en vanavond kadootjes uitpakken nou gewoon heel erg leuk kussjes dominique :D :)

  • 26 December 2007 - 13:43

    Dominique:

    en op je vierjaardag kreeg je toen kadootjes????? ik denk het wel en je had nog een pakketje met drie boedatjes die waren heel mooi en nog wierrook nou ze ruiken allemaal heerlijk maar die lavendel vind ik het lekkertste doeii
    groetjes dominique

  • 28 December 2007 - 20:50

    Naomy:

    zusje vn me!
    leuke foto's man ook met die tijgers
    egt zo vet he!
    ng fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar!
    ik hou vn je zussie
    misje !(L)

  • 29 December 2007 - 10:21

    Nadia:

    Heyzz Jilleke...wat een prachtige ervaring!! Foto's zijn geweldig gelukt..:-)Cool ook die verhaaltjes..het zal er alweer bijna op zitten voor jullie of niet? geniet nog van je enerverende vacantione! Dikke kuss.Naadje ;-)

  • 30 December 2007 - 12:44

    Dominique:

    heey jill me grote zus hoew is ie met ij goed ik sta heelemaal te poppelen om vuurwerk af te steken
    groeties je kleine mini susje

  • 02 Januari 2008 - 12:52

    Heidi:

    He Jill,

    een heel goed 2008 toegewenst!!!
    Goed oud & nieuw gehad daar?? Hier alles zijn gangetje, op een zieke roy na. Hij heeft gewoon geen feest kunnen vieren...
    2008 zal veel nieuwe dingen brengen...
    veel plezier en tot snel!!

    x Heidi

  • 07 Januari 2008 - 21:09

    Petra:

    gelukkig nieuwjaar wijfie

    zie je snel!!!!(gelukkig)

  • 24 Januari 2008 - 13:04

    Rachelleke:

    Heeey Lieverdd

    Vett Mann Die picca's
    waneer kom je weer back to holland??
    mis je wel hoor!!:D
    schat heeeel veel plezierr in thailand dikke kus rachelle je nichtje (L)

  • 28 Januari 2008 - 17:22

    ~~>dominique<~~:

    heey jiil pluto is vandaag 2 aar geworden dat is heel veel voor een hond en harry 64 dat is heel oud!!!!!!!!!!!!! maar we vieren hetvandaag niet dat is jammer:( maar we doen het wel deze week zondag dan ben jij er weer en dat is veel leuken maar kom je dan ook?? nou ik moet nu stoppen want moet eten doeii I Love You

  • 29 Januari 2008 - 13:34

    Mama:

    Heerlijk! Je komt weer thuis! Vermoedelijk zit je nu in het vliegtuig. Morgen weer hier!

    XXX Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2008

final destination..

29 November 2007

...the north ...

13 November 2007

**bangkok**

02 November 2007

..six days before my journey..
jill

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 14937

Voorgaande reizen:

13 December 2009 - 02 Februari 2010

estudio espanol..

08 November 2007 - 09 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: